بلاگ

داشتن پوست صاف و سالم

 

داشتن پوستی صاف و شفاف برای همه دلنشین است. اما چطور می توان چنین پوستی داشت؟

برای داشتن چنین پوستی می توان از راهکارهای مختلفی مانند کرم های شیمیایی، استفاده از کلینیک های پوستی و … استفاده کرد اما اولین چیزی که به سلامت پوستتان کمک میکند، سبک زندگی سالم است.

امروزه به دلیل مشغله کاری و دوندگی های زیاد، توجه به سلامت زندگی کاهش یافته. اما با تغییراتی کوچک می توان تحولاتی بزرگ رقم زد.

  • آب زیاد بنوشید

نوشیدن زیاد آب در طول روز به دفع سموم بدن کمک می کند و همین امر باعث می شود تا پوستی شاداب تر داشته باشیم. به علاوه نوشیدن آب، موجب آب رسانی و طراوت در پوست هم می شود.

  • از نمک دوری کنید

خوردن بیش از حد نمکم باعث می شود که بدن دچار تورم شود. برای رهایی از پف کردگی و ورم صورت و بدن بهتر است از مصرف زیاد نمک دوری کنید.

  • غذاهای سالم مصرف کنید

تغذیه سالم ، به سلامت جسم و بدن کمک می کند، سبزیجات و میوه سرشار از ویتامین ها و مواد مفید برای پوست هستند. بهتر است آنها را در تغذیه روزانه خود جای دهید. ( برخی میوه ها تاثیر بیشتری بر پوست دارند، برای آگاهی از آنها مطالعه کنید)

همچنین سعی کنید از غذاهایی مانند فست فود دوری کنید. این نوع غذا ها چربی ناسالم دارند که میتوانند بر روی پوست اثر بگذارند و باعث جوش زدن بشوند. غذاهایی که دارای نگهدارنده هستند نیز برای سلامت پوست مناسب نیستند.

  • ورزش کنید

ورزش کردن گردش خون را در بدن متعادل می کند و همین امر باعث می شود اکسیژن رسانی به پوست بهتر شود.

  با شناسایی تیپ اندامی خودتان بهترین لباس را انتخاب کنید!

به علاوه ورزش موجب می شود سموم بدن از طریق تعرق دفع شود. همچنین نیازتان به نوشیدن آب را افزایش می دهد و با مصرف بیشتر آب پوستتان بهتر خواهد شد.

  • هوای تمیز استشمام کنید

آلودگی پوست را خراب می کند، در خانه تان از دستگاه های تصفیه هوا استفاده کنید تا هم رطوبت هوا را مناسب نگه دارد و هم با افزایش رطوبت، گرد و غبار کاهش پیدا می کند و بر سطح پوست شما نمینشیند.

  • استرس را از خود دور کنید

استرس باعث می شود گردش خون به خوبی صورت نگیرد و این امر بر اکسیژن رسانی به پوست اثر می گذارد و باعث می شود پوستتان تیره و کدر به نظر برسد. بنابراین از استرس دوری کنید.

  • با سیگار خداحافظی کنید

سیگار باعث خشکی و ایجاد چین و چروک در پوست میشود.کشیدن مکرر سیگار، خون رسانی به پوست را کاهش می دهد و همین امر باعث میشود مواد مغذی و تاثیر گذار به پوست کمتر برسد و کلاژن سازی به سادگی صورت نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.